96-os évjárattól (márkafüggően ez lehet 98-00-től is) diagnosztikai hibakód kiolvasás és törlés, motorvezérlés és szenzoradatok ellenőrzése, autótípustól függően légzsák, ABS és további egységek kiolvasási és törlési lehetősége.
Mérőpadon lehetőség van terheléses diagnosztikai vizsgálatokra is, amellyel kimutathatóak a légmennyiségmérő, turbónyomás szabályzás, és egyéb paraméterek hibái. Végeztünk már olyan diagnosztikai vizsgálatot is, ahol egy hibás légmennyiségmérőnek a jelét felvettük a teljes fordulatszámtartományban, és az utólagos visszajátszás alkalmával megállapítható volt hogy 2800-as fordulatszám környékén téves adatokat közölt a motor vezérlőegységével.
A teljesítménygörbén is jól látható volt a hibás szakasz, kb 15 lóerővel volt ott gyengébb, viszont a gyári max. lóerő (4000 fordulaton) és nyomaték (2000 fordulaton) adatokat tudta a motor. Emiatt a hiba miatt a vezérlőegység nem tárolt hibát, és diagnosztikai hibakód kiolvasással kifogástalannak is tűnt az autó a márkaszervizben, a jelenség azonban jól érezhető volt a mindennapos használat során.
Valószínűleg sok olyan korszerű turbódizel autó közlekedik az utakon most is, hogy a gyári teljesítményadatoktól 10-40 lóerővel kevesebbet tud a motorja a gyakran meghibásodó szenzorok miatt. Sokan eleve ilyen állapotban veszik meg az autójukat, és fel sem tűnik a 20-30 lóerő hiány, ezért az okát sem keresik.