Mire jó a teljesítménymérés ?
– Megtudhatjuk autónk teljesítményét .
– Megtudhatjuk mennyit “csal” a kilóméteróránk. Kiderül, hogy az autó sebességmérője mennyit mutat valós 50-90-130-as tempónál, volt aki nagyon elcsodálkozott hogy 150-et mutatott 130-nál.
– Tuningolás esetén lehetőség van az elért eredmények reális értékelésére. Mérőpadon végzett behangolás segítségével gyorsabban és kényelmesebben elérhetők akár lényegesen jobb eredmények is, mint közúton próbálgatással. Lehetőség van utcán kivitelezhetetlen üzemállapotok létrehozására, és közben a motorvezérlési paraméterek megfigyelésére és adatrögzítésére (AFR kipufogógázelemzés, nyomások, hőmérsékletek, befecskendezési és egyéb vezérlési értékek). Tuning előtti és utáni eredmények összehasonlítása is fontos szempont lehet.
– Olyan diagnosztikai jellegű vizsgálatokra, amelyek csak a motor terhelt állapotában végezhetők el. Ilyen például a turbós motorok töltőnyomásának vizsgálata, légmennyiségmérő és más szenzoradatok ellenőrzése.
– Használtautó vásárlása előtt egy előzetes állapotfelmérés részét képezheti, mivel a járművek egyik legdrágább főegysége a motor. Nem ritka, hogy valaki nem olyan állapotú és teljesítményű autót vásárolt mint szeretett volna. Gyakran találkozunk a forgalmi engedélyekben hibásan bejegyzett kW értékekkel is, de az sem ritka hogy az eltérést nem adminisztratív hiba okozza, hanem az előző tulaj hanyagsága a szervizeléssel kapcsolatban.